Euroavia

Project Hollister

Bezzaworowy silnik pulsacyjny FWE

Silnik wykonany został na bazie zmodyfikowanego projektu „Advanced FWE Pulsejet” firmy Beck Technologies.

Materiał: blacha ze stali martenzytycznej o grubości 1mm, rura bezszwowa ze stali martenzytycznej o grubości 1,25mm
Paliwo : Gaz propan-butan z 11kg butli BP
Zasilanie: miedziena rurka o srednicy 8mm
Rozruch: rozruch bez użycia świecy zapłonowej, zastapionej przez palnik gazowy ogrzewajacy powietrze dolotowe. Do rozruchu wymagane jest sprężone powietrze podawane bezpośrednio w dolot.
Procedura rozruchu: Ustawić srednią dawke powietrza jednocześnie podgrzewajac obszar wlotu palnikiem. Jednocześnie zwiekszać dawke paliwa aż do nastąpienia pierwszego zapłonu. Nastepnie płynnie zwiekszyść zarówno ilość powietrza jak i paliwa. Jeśli zostaną utrzymane odpowienie proporcje powinno dojść do rozruchu i pracy ciągłej silnika. Następnie należy stopniowo zmniejszać dawkę powietrza równocześnie odsuwajac płomień od dolotu.
Osiągi: Ciąg nieznany, natężenie przepływu paliwa nieznane, osiągane temperatury nieznane, najdłuższy czas pracy ciągłej ok. 5min 
Możliwości rozwojowe: Zaprojektowanie drugiego prototypu ze znacznie cieńszej blachy (0.5mm); opracowanie systemu zasilania paliwem ropopochodnym; pomiar ciągu, zużycia paliwa oraz temperatur; możliwe zastosowanie do napędu samolotu RC

schemat

~Daniel Kamiński